Friday, July 6, 2012

Hebat!! Belajar memandu traktor menggunakan simulasi





Korea Utara sering diejek kerana memiliki bangsa yang mundur.Tetapi apabila ianya mengenai pertanian, mereka berhak diberi pujian kerana mencuba teknologi 'baru' - sekurang-kurangnya dari cara mereka yang tersendiri.


Seperti gambar ini menunjukkan, ada juga sekolah mengajar bakal petani semua cara perdagangan melalui simulator traktor terbaik mereka. Lengkap dengan monitor komputer 15-inci, walaupun bukan flat skrin dan papan kekunci QWERTY penuh, ia memberikan pelajar pengetahuan mengenai mengendalikan kenderaan membajak - tanpa risiko kemalangan yang mahal. Murid telah belajar untuk bekerja dalam bidang maya awal bulan ini diSamjiyon Schoolchildren's Palace.



Kemudahan itu dibina untuk kanak-kanak agar mengambil bahagian dalam program selepas sekolah dalam seni, sains, sukan, komputer dan latihan vokasional. Ironinya, Samjiyon terletak berhampiran dengan Gunung Paektu, tempat kelahiran bekas pemimpin Kim Jong Il, yang melakukan begitu banyak usaha untuk memastikan Korea Utara kekal sebuah negara mundur.

nRelate - Posts Only

LinkWithin