Sunday, March 31, 2013

Cerita Benar : Face To Face Dengan Pocong


salam...waktu tu aku darjah 3...duduk masa tu kat rumah setinggan aje...ayah aku seorang tukang ubat org ...biasanya yg dtg rumah pon bukan calang2 sakitnya...ada yg kena sampuk la..kena rasuk hantu raya la...so dah menjadi kebiasaan aku setiap mlm minggu tgk gelagat mcm2 manusia yg kerasukan dtg kat rumah aku.so tak hairan lah bermcm2 gangguan menimpa kami sekeluarga...kakak....abg2 aku..selalu npk benda2 yg menakutkan mengganggu keluarga kami...yg herannya tiap kali ayah aku balik dari kerja..takde pulak gangguan yg dtg...mungkin makhluk2 tu takut kot 

dipendekkan cerita...satu mlm ni lebih kurang pukul 3 pagi klu tak silap..aku terjaga dari tidur...sebab tak tahan nak kencing..bila aku bukak aje mata...ternampak 1 lembaga berwarna putih betol2 didepan pintu bilik aku tu...mmg dekat sgt...sbb aku tidur kat bwh beralaskan comforter..aku pulak tidur kat tengah2 di antara 2 adik aku...abg aku tidur kat atas katil...

jadi aku cuba perhati betol2 makhluk tu...adakah "benda" tu atau ada org yg gantung kain putih kat pintu bilik tu....bila aku perhati dari bawah..mmg tak jejak kaki...dan akibat dari tiupan angin kipas yg kuat kat bilik aku tu...kain putih tu beralun-alun...so aku tak syak apa2 lah...tapi aku tarik selimut aku gak sebab nak kompom kan benda tu lagi sekali..(sbb dah tak tahan nak kencing ni)...bila aku selak skit kain selimut aku dan aku mula tgk keatas...PERGHHHH!!!!...ada muka la pulak  mmg jelas npk...aku perati betol2...muka dia...mata dia...iskhh!! naik bulu roma aku ni..muka dia kelihatan putih kebiruan....kelopak mata berwarna putih...sedang merenung aku. ...

aku dah mula menggigil...lepas tu aku pelan2 kejutkan adik aku kat sebelah aku tu...dia marah aku...aku bisik kat dia..npk tak kat depan pintu tu...dia kata mana ada apa2...cehh!!! seram pulak aku...(takkan aku sorang aje yg npk kot)...so aku paling sebelah adik aku yg sorang lagi...aku kejutkan dia..dia tidur mati...aku cubit dia sampai dia menjerit...last2 aku tanya dia ..kau npk tak apa yg aku npk kat depan pintu ni...punya lah dia terkejut....lepas tu aku dgn adik aku selimut satu badan...siap tahan kencing sampai esok...TAKUT siott!! ...esok tu aku cerita la kat mak aku....mak ckp..bilik tu kakak aku pon penah kena ganggu....FUHH!!! start pada tu..terus tak tido lagi dlm bilik tu...

nRelate - Posts Only

LinkWithin